Επίκαιρα Θέματα:

Τρίτη 15 Απριλίου 2014

Η πολιτική με όρους μάρκετινγκ

της Ιωάννας Κωσταρέλλα από το ΧΡΟΝΟ
Τοπικά η εκλογική αναμέτρηση δεν έχει αλλάξει δραματικά. Το door to door service (κοινώς οι κατ’ οίκον επισκέψεις) και τα προσωπικά τηλεφωνήματα εξακολουθούν να είναι ο νούμερο ένα τρόπος επαφής των υποψηφίων με το εκλογικό σώμα. Μην εκπλαγείτε, αλλά ένα αξιοσημείωτα μεγάλο μέρος του ψηφοφόρων στην περιφέρεια εξακολουθεί να κολακεύεται από τη χειραψία του υποψηφίου και να θέλγεται από μια προσωπική πρόσκληση. Μερικοί, μάλιστα, το περιμένουν.

Για τους υπόλοιπους, όμως, και τα μεγάλα αστικά κέντρα η πολιτική έρχεται με όρους μάρκετιγνκ. Καλό προϊόν είναι το γνωστό προϊόν και πάει λέγοντας. Aρα νούμερο ένα προτέρημα αποτελεί η αναγνωρισιμότητα, είτε αυτή είναι λόγω ιδιότητας, είτε επιτυγχάνεται τεχνηέντως.
Χρειάζεται, όμως, μέτρο και στις πρακτικές μάρκετιγνκ, όπως και σε οτιδήποτε άλλο. Για να μη φτάνουμε στην υπερβολή. Βομβαρδίζοντας με βιογραφικά αμφιβόλου αποτελεσματικότητας και φωτογραφίες κακής αισθητικής, δεν επιτυγχάνουμε το επιθυμητό.
Γι’ αυτό και το μάρκετινγκ είναι καλό να γίνεται αντιληπτό ως ένα εργαλείο που απαιτεί συστηματικό σχεδιασμό, διαφορετικά καταλήγει μπούμερανγκ. Ο κάθε υποψήφιος πρέπει κυρίαρχα να πείσει παράγοντας πολιτική και όχι παράγοντας επικοινωνία ή μάλιστα ακόμη χειρότερα παράγοντας θόρυβο. Εκτός αν το θέμα είναι ακριβώς αυτό, να λέμε δηλαδή πολλά, χωρίς να λέμε τίποτα, καλύπτοντας την απουσία πολιτικής με εσάνς επικοινωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το Προφίλ μας